Monday, May 18, 2009

muz TAG saya..! hu3

hmm.. setelah agak lame menyepikan diri (blog jer lah) hahaha... so, hr ni nk selesaikan tugas TAG yg telah di anugerahkan oleh Muzlia.. :) aduhhh... kene buat jgk nie.. klo tak.. rase bersalah plak.. hmmm.... =)

1. Copy badge "2008 Cute Blogger Award" di atas untuk diletakkan di blog anda.


2. Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda
alkisahnye.. org yg sudi memberikan aku award ni adlh MUzliawATi @ muz singkatan panggilannye. muz ni aku kenal mase aku join rizfc aka riz angels... =) dan die adalah salah sorang org dr 5 org angels yg tegur aku dulu mase dlm CB.. hahahah.. detik terindah tu... heheheh.. dr situlah aku mengenali muz dan smpikan lah ke konsert final... aku bersua muka, bertentang 4 mata dgn muz di booth rizfc... hahaah... teruja nie.. nk cari sapelah gerangan nye muzliawati nie.. wakakaka... so, dr situ lah aku jadi rapat dan kenal lebih lg, dan selalu join xtvt rizfc nie.. :) muz mmg suke senyum.. dan die ni manja, degil, sabar, penyayang.... "anak bongsu" kan.. aku tau lerr.. hahaha..!! (degil?btul x muz? hahahah) :p

3. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award seterusnya.. (anda di-tag!)

# seprti smua yg dh tau @ belum.. aku ni mmg "kaki @ giler" novel... hu3.. tapi khas utk novel melayu je lah.. omputih x masuk list pun.. heheh... aku start beli novel ni dr fom 3 smpilah skang... mase sekolah tu.. beli novel remaja2 je lah.. skang ni beli yg advance skit.. yg byk "meruntun hati dan jiwa" hahahah.. (jiwang karat lak aku nieh!!) hahahah...

# aku ank bongsu dr 3 org adik badik... smua pompuan.. smua dah kwin.. aku skang tggal gn my parents jew... :) along aku dok sblh umah jer dgn umah aku dok ni.. angah aku lak.. dok JB.. :)

# aku ni stiap pg2 b4 gi keje.. berniaga dulu.. nasi lemak (80sen sje) :) dan kuih2.. smua ni mak aku yg buat... kueh2 org luar aku x amik.. leceh nk kire2 nnti... 10 jenis smuanye.. termasuk nasi lemak buah bidara... heheh... balik keje tu aku tlg lah mak aku uat kuih nie.. tapi yg aku nk bgtau nie.. smpi skang aku x reti nk bungkus nasi lemak!!! pelik kan.. padahal dah 25 thn mak aku berniaga tau... hikhikhikss...

# aku dah ade lesen kete selama 10thn dah... dulu time aku amik tu.. lesen "P" dan berkuatkuasa. then klu korang nk tau.. selama tempoh 2 tahn tu aku tak nah bawa kete... hu3... sedey kan.. ni smua pasal bapak aku la.. die xbg.. aku "hangin" gak mase tu... xgune la amik lesen tapi x bg bawa kete... arrghhhh!!! (nie lah gaknye.. byk parents x caye kebolehan anak bongsu) nk beli kete pun die xbg... tpi x lame tu.. lps 2 thn tu... stlh doa aku dimakbulkan Tuhan kan... =) bapak aku kasik aku beli kete.. perodua kembara kete pertama aku.. heheheh.. beshhh3...!!! pegi keje balik keje aku bawa kete lah.. kan.. pe lagi... hu3...

# aku suke brjln2 ni.. hujung2 minggu kan.. tapi kene ade tujuan lah.. kalu samada saje2 nk jln2 tawaf shopping complex tu.. tak mau lah aku... hu3... baik aku tido jer kt umah tu... leteh maaa.. jln2.. tapi xbeli ape2.. hu3... tpi klu mmg dh ade something nk beli ke.. tgk wayang ke... karoks ke... ape ke.. aku ok jer.. tiap2 minggu pun xpe kuar.. hahahah...

# hmmm.. yg ni lak psl tudung... klu korang nk tau.. aku ni xleh pakai tudung bawal 2...3... korea ke... heheheh... nnti gatal @ miang2.. dan aku rase tudung tu akn jd besar gedabak jer nanti...pastu panas lak tu..... hu3...aku lbih prefer tudung bawal 1.. lembut dan nyaman ketika memakainyer... cheewaahh!! hehehe

# akademi fantasia dah smpi ke musim ke 7 kan... dan rizfc adalah fan club yg pertama aku join dan aktif hingga sebegini... b4 ni mmg x nah join mane2 fc pun.. tu yg aku rase tu adalah "transformasi" utk diri aku laa... utk af7 pun aku x join mane2 fc... heheheh... just minat mcm tu jer.. =)

# aku suke menyanyi... suke karoke lahh.. heheh.. wlupun aku tau sore aku xsedap pun... low not @ high not ke.. mmg x mampu lah korang nk dgr pun... wakakak.. tpi aku x kisah pun.. jnji aku hepi... hekhekehke (ade sesetengah angels yg prnah dgr sore aku... wakakaka!! karoks..karoks...)

# aku ni kuat merajuk, cepat terasa, tapi cepat sedar.. heheheh... aku ni tegas.. wlupun kwn2 ckp aku ni garang... tapi ntah la.. aku ckp elok jer.. tpi nada tu mcm garang.. ekceli.. tu tegas namenya.. ok..!! heheheh... wlupun mcm tu... aku ni seorang pendengar yg baik... dan penyimpan mohor besar rahsia2 antarabangsa dan dlm negeri jgk.. heheheh...

# aku suke gigit kuku..!!! habit ni xleh buang dah... hu3... smpikan ank buah aku pun dah folo habit nieh.... aku lak yg "tersentap aka terkezut" bile along aku marah @ sergah ank die gigit kuku... wakakakak... :p

4. Anda perlu memilih 6 penerima award seterusnya dan menyatakan nama mereka di blog anda.
hmmm.. ekceli.. sape2 yg nk amik award ni.. sila lah.. ikhlas aku bg nie tau.. x perlu jwb TAG pun xper... sbb aku baik hati.. x mau TAG org... malas arr... mood nk TAG xder lah hr nie.. hahahah...

ffuuhhhh..!!! lega.. dah muz.. luv dah settle kan tugasan yg diberi... :) nnti klu ade bglah lagik yer... (dgn nada yg menyindir sopan..!!) muahahahah....

No comments: