Monday, August 24, 2009

3 hari brpuasa..

salam...

hye..hye... selamat berpuasa smua... wah.. dh 3 ramadhan hr ni kan... =) alhamdulillah... puasa thn nie.. same jer mcm thn2 lps... aku dpt menjalani nye dgn baik... :) cume tuk fes day puasa.. spt biasa.. angah aku dr JB balik Kajang.. sambut same2... along aku dah tentu dok sblh umah je kan... heheheh... tapi sabtu hr pertama berpuasa tu.. angah aku smpi Kajang lewat skit.. die berbuke dulu dlm prjalanan ke sini... sbb abg ngah aku keje sabtu tu... jd x dpt bertolak awl dr JB... tp x per.. jnji die balik.. heheh.. so, dlm jam 9.15 angah n family pun sampai.. alhamdulillah... =) rindu bangat sih... lame x jmpe.. faiz anak buah aku.. dh makin tinggi.. mak aiii.. klaah acu.. ahahakkss... airin dh kurus sket.. ok lah tu.. :p

mlm tu.. mmg target tido lambt.. biasalah.. sesekali jmpe kan... heheh.. along aku dh plan lah konon nye.. die nk lepak anak beranak kt umah mak.. nk tido lmbt, lame x jmpe kan... nk tunggu angah aku blik.. heheheh... smbil2 tu mkn2 lerr.. wajib kan.. menu lak special lah.. tuk fes day pose kan.. req mcm2 menu lah... =) *nk ikutkan aku nk buat kuih melaka, tpi dh byk sgt juadah hr tu.. aku tunda lah.. hihihi* Utk stiap tahun... menu utama mesti ade... *kerang goreng bercili* bkn msak sambal tumis tau.. goreng brlada tapi di keringkan.. perghh.. sedapp.. dpt mkn menu nie.. 1 thn sekali jerk.. sbb nk buat leceh.. dah tu.. klu buat lak.. x leh 1kg @ 2 kg kerang.. kurang2... 6kg @ 7kg sbb kerang klu dh masak.. kecut.. hu2.. nnti ade lah sepiring kecik kan.. mane lah cukup... wakakaak... masak nyer jgk susah.. sbb... bile cili dah garing btul smua.. masuk kan kerang tu... part ni yg leceh.. sbb meletop2.. pom..pom..pom...!!! heheheh.. siap kene tutup2 kuali tu.. klu nk kacau..bawa kuali tu.. kt tmpt lain dulu.. baru leh kcau... klu kite kacau atas api tu... meletop2... huh.... x sorang pun mau kacau.. hikhikhik... :p mak aku jgk... menu lain lak.. *ikan senangin masak asam pedas letak bunga kantan sket, pucuk ubi + tauhu goreng, sambal kacang, kuah air asam, kuih lompat tikam* kdg2 lps terawih smbung mkn2 lagik... =)

setiap thn... hari pertama berpuasa.. aku mmg cuti berniaga kueh ptg... hari kedua baru mule.. hehehe.... lps sahur tu... mmg x tido lah.. lps subuh jer.. "meeting" hahahakkss... smpi ke pkl baper ntah... biasalah dh brkumpul kan.. bagai nk pecah gegendang telinga nieh... wakakaka.. smua nk bercakap.. dan mcm2 citer ade lah... hehehe... dr mula2 "meeting" umah mak... pastu leh smbung lak ke umah along... smbung lak tgk astro.. hikhikhik... tp mate mmg x ngantoks.. muahaha... dlm tghari tu plak.. aku kuar gn angah aku... faiz, airin, mairah dan abg ngah.. di The Store Semenyih... saje jln2.. angah aku ade nk cari barang sket... =)... lbh kurang dlm kul 3.30 dh blik... pastu... angkut2 barang plak.. kueh2 nk gi gerai brniaga.... =) *menu hr ke 2 pose plak... roti jala cecah kari ayam + daging, ikan bilis berlada dgn petai, kacang botol goreng, ayam goreng kosong, rendang ayam (jiran bgi)...*

mmg sonok la.. 3 hari berpuasa nie.. sbb angah aku ader... =) hri nie.. die dah nk balik JB... lps berbuke nnti.. hu3... nnti raye baru dpt jmpe lagik... ramai2 kan.. dgn anak2 buah aku lagik... riuh.. mcm2 aksi ader... yg kecik yg x pose pun.. sibuk lah.. kt meja mkn tuh... hahaha... tapi tu lah.. bile dh berkumpul 1 keluarga.. mane yg x sonok ye tak...? heheheh...

~** hr nie.. pas blik dr keje jer.. kul 4.30.. terus aku shoot nk gi berniaga.. ahahakkss..

No comments: